Selasa, 6 Oktober 2009

EPISODE 2 : CINTA SEJENIS......CINTA SONGSANG.....ADAKAH INI DINAMAKAN CINTA????

Erm....memang dah agak..dah..mcm2 jawapan ade kita dengar...majoritinye tak suke cinta songsang ni....terutamanya golongan normal ni...hai maklumlah golongan normal.....Yang normal diterima..tetapi yang abnormal dicaci malah dikeji.............
Aku benci mereka2 ni....menjijikan..tak layak hidup... kecik2 tak mahu mati....bukannya tak boleh berubah pun.....geli lah....geli....

Ungkapan yang sering kita dengar...umpatan...kejian..dan segala mcm hinaan lagi.........aku bukannya nak menyokong golongan songsang ni..tapi sekadar mahu menyedarkan segelintir golongan normal yang begitu benci dan juga sering menyalahkan gologan songsang ini dengan apa jua keadaan......
Inilah lumrah dunia..tak kan lari dpd kejian org........ ade je hinaan yang bakal tiba......boring aku......pe lah diaorang ni..kalo lah diorang dapat memahami aku.....

Kesian kan...ngan mereka2 ni.....tanpa mengetahui cerita sebenar...dah dihentam dengan macam2 benda yang mengaibkan......
Kesiannya...kesiannya......mereka.....mereka pun manusia ada hati dan perasaan yang perlu dijaga....

Itulah dia..hakikat yang sebenar...kekadang tu segelintir golongan cerdik pandai ni lagi dasyat..feeling pandai la kan...suka lah kuarkan statement hannnjiiing dan kejian yang menyakitkan.....membuat kesimpulan sesuka ati...dan memandang rendah terhadap golongan ni.... mungkin diaorang semua ni lupe...golongan songsang mcm nilah semakin ramai memonopoli dalam golongan profesional....jangan nak berlagak la....kan..kan..kan...
Golongan aku berlambak2 skang ni jadi peguam..ada aku kisah?????? jangan nak berlagak ngan kitaorang OKKKEYYYYY!!!!!!!
Eh..doktor pun berlambak la.....bukan doktor atau peguam je..banyak lagi profession yang kita orang booking skang!!!! so..jangan berlagak ye.....

Dah jadi lumrah manusia..dah namanya manusiakan...bile seseorang tu berpangkat ke......berduit ke....kaya ke...berkejaya ke....yang ade level yang power2 ni.....senang2 je menerima seseorang tu...tak kiralah orang tu pondan ke...gay ke..atau lesbian..confirm la..mula la..nak minta tolong tu ini dan sebagainya...KEJIKAN..sangat keji ...dan keji.....

Bodek la..harus aku aku ampu dia ni...banyak duit ni..tak kisah lah sape dia ni......yang penting banyak duit.....


Itulah kan...manusia keji yang bertopengkan syaitan...cube golongan songsang ni miskin ke ape...dah semestinya di keji dan dihina sepuas-puasnya..tapi bile berduit??? bile berpangkat???? faham2 je lakan....

Aku bukannya nak menyokong golongan mcm ni...tapi kita sebagai manusia harus menerima mereka dengan baik...bukannya dengan kejian......berilah nasihat dengan baik2 bukannya menghentam dan mengaibkan golongan itu..dan mendedahkan aktiviti songsang mereka.....
Ingatlah saudaraku..kembalilah kamu kepangkal jalan.....lakukan dengan berkhemah...dekatilah mereka....jangan jauhkan mereka dengan kejian dan hinaan.....


Kita perlu ingat.... kalo mereka jadi songsang , itu adalah dosa mereka dengan TUHAN..... dan mereka tidak ada dosa dengan kita..tapi kita tetap terhegeh2 nak menghina....mengeji...dan mengutuk mereka...seolah2 mereka ada buat salah kita...... Tak berdosakah kita mengeji mereka??..Berdosa tak???berdosa tak??????
Ingat tu...dosa sesama manusia tu lain ...dosa dengan ALLAH juga lain.....Allah maha pengampun..kalo kita buat dosa dengan manusia...pastu..Manusia tersebut tak nak maafkan kita?????...ape kita nak buat?????nak mati pun susah!!!!!!! Ingat tu!! jnagan kutuk orang sesuka ati!!!!!!


Fikirlah..fikir...jangan buat sesuka ati kat dunia ni...ini tidak ade je tangan yang gatal nak juga dedahlkan keaiban mereka sesuka ati....di media massa dan mcm2 lagilah..untuk menunjukkan kehinaan yang telah diketahui umum..tapi tak melakukan tindakan untuk menyelesaikannya.....

Berita hangat ni...harus kita dedahkan..biar semua orang tahu betapa kejinya mereka..... eeee seronoknya aku..pasti boss aku suka...naik pangkat la aku..majalah pun laris..hehehe


Ini lah masalah masyarakat sekarang ni...dah le dedahkan tapi tak nak amik jalan penyelesaian ..just nak mendedahkan bagi orang ramai terus mempercayai golongan ini tak patut diberi peluang....
Mereka pun ada perasaan..jangan guriskan hati mereka...janganlah hina lagi...cukup tu......


memang keji dan dan tak bermaruah tindakan macam tu...ibarat lepas tangan....kesian kan..kesian...lakukanlah prosedur yang betul..lakukan sesuatu dengan ikhlas...bukannya lakukan untuk kepentingan diri....
Sebelum nak menghina orang tu..cermin lah diri u olzzzzz tu dulu.....jangan lah jadi bangga diri yang diri tu sempurna sangat......

Bye..bye u olzzzzzzzzzzz ..... nantikan episode ke-3...... fikirlah ye.....fikir....

10 ulasan:

fizahaluwi berkata...

(^^,).. assalammu'alaikum...

yup kite xlayak menghukum manusia tp...sebolehnya kite nasihat mereka sebaik2nya...kalau org tu kawan yg terdekat dengan kite lagilah..ia dh jd tanggungjawab kite tuk nasihat dia..

Tanpa Nama berkata...

aku sokong kau shafiq...,

muslimin88 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
muslimin88 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ek ..Eleh..Cermin Diri Ok... berkata...

muslimin.....adakah ko menyindir aku?????.....

Ek ..Eleh..Cermin Diri Ok... berkata...

fizahaluwi...sy stuju ngan anda.....hukuman adalah hak ALLAH....jangan menghukum seseorang itu kerana kelemahan seseorang itu....

muslimin88 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ek ..Eleh..Cermin Diri Ok... berkata...

mana adalah....aku citer benda ni kan..tapi ko mcm selitkan ape yang aku buat...ko mcm bagi contoh pasal aku bukan ko komen ape yang aku tulis ni...mcm tu lah lebih kurang......

fizahaluwi berkata...

assalammu'alaikum...

emm, mmg bukan tugas kite untuk menghukum manusia, tp..kite sebagai manusia perlu th mane yg betul, mane yg salah...xth? tu gunanya kite mencari ilmu..hukhuk...aku pun byk kurangnya...byk yg xth....(so, ni tuk diri sendiri gak)...

dan jn sesekali jadikan kelemahan kite sebagai satu halangan tuk kite jd lebih baik...sbb tu aku selalu pegang, xpe kite kurang asal kite usaha tuk jadi baik..(ak xbaik2 pun..=p)

aku setuju ape yg muslimin88 ckp sukatan kita al-quran dan as-sunnah...ape2 pun yg kite keliru, kena balik pada 2 tu....

satu ag, aku penahlah tegur sorg ni sbb dia marah org berkata ttg dia...aku kata gini je: org yg berkata ttg kite tu terang2 dh salah sbb ngumpat...hukhuk...

tp kite xley nk judge mereka...soal mereka ckp ttg kite bkn hal kite tp, ape yg mereka kata ttg kite...itu hal kite....bg aku org xkan bercakap, kalau xde sbb...maksudnya..if xde angin xkan pokok bergoyang kn?

so, in other way, check diri kite selalu..nape org tu citer ttg kite..if dlm penilaian kite ada yg silap, so kalau boleh, baikilah ape yg kite kurang....

macam ak selalu ckp, xrugi kite usaha tuk jadi baik...at least kite usaha...

muslimin88 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.