Sabtu, 3 Oktober 2009

Berubah....Bisahkah Manusia Berubah?????.....

Bisakah manusia itu berubah?...pasti ramai yang kata bisa la manusia itu berubah.....eh yeke???? berubah mcm mana tu?....Iye memang manusia itu boleh berubah, kalo ia melibatkan hati dan jiwa serta perasaan tu bagaimana lak????
Confusednye aku....tak tahu lah nak berbubah....

Confusednye baby tu kan..memikirkan bagaimana nak berubah........Bagaimana ek??...
i love u......hehehehehehe.....mungkin itu ungkapan mereka...

Bagaimana lak dengan golongan gay..lesbian...mahupun biseksual ni???? Bisakah mereka berubah??????

Soalan maut ni....pasti la ramai akan berduyun2 memberi jawapan masing2 dengan begitu yakin..tak kiralah ustaz ke..ustazah ke..golongan profesional ke dan lain2...masing2 ade jawapan tersendiri......
Meh sini...dengar sini.....sy ade jawapannye......ramai lah manusia keji lagi bongkak serta belagak tahu nak beri jawapannye.......

Bagi aku sangat la susah golongan2 gay..lesbian dan sewaktu dengannya nak berubah.....coz ianya melibatkan perasaan yang lahir dari jiwa dan hati..... Dari mana lahirnya perasaan tu????Adakah ianya Anugerah dpd Tuhan ataupun sekadar nafsu semata2????? kalo nafsu, bagaimana pulak bagi golongan normal mereka leh pulak berperasaan terhadap pasanagan mereka...Misalnye lelaki suke pompuan....Adakah itu nafsu atau anugerah????
Nafsu ke Anugerah tuhan ni???????? Teteibe je perasaan tu datang dengan sendiri......Pe jawapannye ye???????????????????????????

Kalo diaorang kata leh berubah cube kita suh org normal jadi songsang dengan sendirinye....leh ke????? mudah ke mereka????? suh orang yang dah suke perempuan bertukar selera kepada lelaki....boleh ke??.Ade yang cakap boleh jika dipengaruhi.......

Pertahankan hak-hak kami...kami ade hak nak jadi mcm ni.....diaorang tak tahu pape....

kalo golongan songsang ini diubahkan......benarkah mereka berubah 100%?......mereka dari kecil dah mcm tu nak uat pe???..dah bape byk kes....merka kembali kepada kehidupan mereka setelah beranak pinak....

perlu diingatkan..ramai manusia keji ni yang tak tahu....majoriti golongan songsang ni memang dilahirkan songsang....tak dinafikan juge segelintirnye dipengaruhi oleh faktor2 tertentu..tapi sikit je Hokkaaayyyyyy......
Bisahkah aku jadi seperti mereka????.....oh tidak..tidak....TIDAKKKK!!!!!!!!!!!!!!

Selamilah perasaan mereka....cube kita rasai ape yang mereka rase.....kita akan tahu...jangan pandai cakap itu dan ini....selamilah bukannye menghina ..mengejek..dan menunjuk belagak pandai.....

Eh...makin pnjang..makin mengarut lah plak......bye...bye.....
renung2kan lah ye........

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

komen 1. entry tu mampu membuka minda, tapi yg gambar perempuan tak payah le ekk...

Tanpa Nama berkata...

ngan laki tuu

muslimin88 berkata...

mungkin perasaan tu mmg susah nak diubah... tapi tindakan kita menentukan salah atau betul... aku minat kat perempuan.. adekah aku kena pergi berzina? nanti aku cakap, ala kan perasaan ni anugerah Allah... kalau mcm tu betul ke tindakana aku??

Aku ade perasaan nak mencuri, adekah aku patut pi mencuri? Aku ade perasaan nak tengok benda lucah? adekah aku kena pi tengok benda tu? Aku ade perasaan nak cakap bohong, adekah aku kena cakap bohong?

Manusia, nafsu ni macam2, bukan setakat perasaan antara lelaki dan perempuan saja, bukan setakat nafsu le arah seks saja...

errmm.. ape pun aku suka orang ade kesedaran berbandign yang tak de kesedarn.. sebab bila ade kesedaran, dia akan cuba sedaya upaya perbaiki diri..

aku cakap mcm ni tak bermakna diri ni maksum.. ade la kesalahan dan dosa yang kita buat...

http://muslimin88.blogspot.com/2009/09/tampillah-insan-itu-tampak-bersih-dan_7514.html

Ni pendapat peribadi je... he2.. minta maaf kalaui tersilap.. ape pun jgn putus asa dan putus daripada tali Allah

wallahu'alam

muslimin88 berkata...

antara perasaan dan tindakan.. harap fahami benda tu...
Satu lagi, bila nak nilai orang, aku dah cakap, jgn nilai orang melalui hati nya, dalam diri dia..

Memang betul ko cakap,

"benarkah mereka berubah 100%?"

Sebab kita tak tahu hati budi orang la, kita jangan menilai benda tu..Nilaian kita pada perkara yang zahir sahaja....yang kita nampak baik, kita kata baik, yg perbuatan tak baik, kita kata tak baik..itu secara umum.

tapi bila tiba masa nak menghukum secara individu, macam kata faizal, bnyk benda kena consider.. macam mana kisah sahih dalam posting aku, pasal kisah Nabi SAW dan orang yang minum arak..

aku rasa aku dah bagi tau ko pasal ni...errmm.. ape pun aku suka orang ade kesedaran berbandign yang tak de kesedarn.. sebab bila ade kesedaran, dia akan cuba sedaya upaya perbaiki diri..

aku cakap mcm ni tak bermakna diri ni maksum.. ade la kesalahan dan dosa yang kita buat...

http://muslimin88.blogspot.com/2009/09/tampillah-insan-itu-tampak-bersih-dan_7514.html

Ni pendapat peribadi je... he2.. minta maaf kalaui tersilap.. ape pun jgn putus asa dan putus daripada tali Allah

wallahu'alam

Ek ..Eleh..Cermin Diri Ok... berkata...

muslimin 88....ade betulnye..tapi...adakah anda mengatakan mereka bernafsu semata2 bukannya cinta????? Adakah salah mereka bercinta sesama jantina.....cube jawab....

muslimin88 berkata...

pertama sekali nak diingatkan, ni pendapat peribadi

Cinta tu perasaan ke tindakan? Ok senang cerita la.. kalau orang yg minat lelaki2 atau perempuan2 ni antara tindakan nya yang salah, diorang buat hubungan berlainan jantina terlarang.. itu tindakan, dan jelas benda tu salah..

huhu..dah tak de idea dah ni..hehe..tak pandai sangat bab2 ni..soalan maut..

wallahu'alam

fizahaluwi berkata...

assalammu'alaikum...

ni pun hanya pendapat, mungkin ada salahnya kerana datang dari diri sendiri...(^^,)

penah dgr org kata, kite xperlu jadi org lain? betul...tp xsalah kite usaha berubah kearah yang lebih baik..kn?

dh terang-terang tindakan homoseksual tu dilaknat Allah...jadi ia sure salah...soal berubah sepenuhnya ke x..kite xnilai benda2 tu, tp aku yakin if niat kite sgh2 nk berubah kearah yg lebih baik, Dia akan bantu....xde yang mustahil pada Dia..yg penting kite doa diberi kekuatan tuk hadapi dugaan nk berubah tu, sbb aku sure nk berubah dr sesuatu yg kite biase bukan mudah....

macam org yg menagih dadah la...dia dh masuk pusat serenti, dh dibantu kat situ tuk jd org baik, tapi pas keluar, dia kena pilih sendiri jalan dia....nk wat lagi atau x...kn?

semua bergantung pada diri sendiri...kite patut th mane yg baik mane yg buruk..mane yg Allah larang mane yg Allah bg buat....

jgn jadikan perasaan tu sandaran tuk kite wat salah..hukhuk dalam hal2 yang mengelirukan gini bg aku, perasaan dgn akal kena selari...kalau ko RASA nk wat dosa, tp ko PK dulu ia tindakan yg betul atau x......

soal perasaan ni, bg ak ia fitrah, tp perlu pada tempatnya....kalau aku suka sesuatu kat kedai, aku ade 2 cara tuk dapat barang tu, mencuri atau membeli....antara dua, mane yg baik, kena consider kn?..so, jalan terbaik usaha dapat duit n beli ape aku nk.....

yang penting usaha dan doa...aku yakin, kalau kite yakin pada Dia...insyaAllah Dia akan bantu kite...

p/s: sorry if ade yg tersilap..aku ckp ikut ape aku rasa je ni...

fizahaluwi berkata...

ag sa, (^^,)..benda baik xselalu mudah..tp akan dimudahkan kalau kite berdoa n sabar..insyaAllah....

Ek ..Eleh..Cermin Diri Ok... berkata...

fizahaluwi....so..adakah ianya anugerah tuhan atau pun nafsu??????
mengikut kajian...perasaan suke sejenis timbul dengan sendirinya.....kekadang tu tanpa dipengaruhi pun....

fizahaluwi berkata...

i dont have the answer, tp yg surenya..ko kena pk before wat pape tindakan....adakah ia salah disisi agama? if yes, then no matter how, kite kena usaha tuk elak dr melakukannya....

kite akan sentiasa diuji, macam2 bentuk ujian Dia akn beri, bergantung pada kemampuan kite.....kalau kite rasa, kite xmampu nk buat keputusan tuk diri..itulah perlunya doa..moga kite diberi petunjuk yg benar...

dalam hal gini, for me, better rujuk pada al-quran...doa selalu moga diberi petunjuk....Allah xpernah putus asa dengan kite, tp kite yg selalu putus asa berharap pada Dia.......

Ek ..Eleh..Cermin Diri Ok... berkata...

memang slah disisi agama...this is the common answer from peoples...no other answer????

fizahaluwi berkata...

(^^,)...penting tuk kite mencari jalan yg betul...pahamilah diri, cr kebenaran disebalik kejadian yg Allah telah tetapkan...Dia xkan buat sesuatu yg sia2..setiap perkara ada hikmahnya....

xsemua dlm kehidupan ni sempurna..tp xmustahil untuk kite usaha...

byk je kn perkara dosa yg kite berperasaan nk wat tp kerana ada sedikit ilmu ttg agama yang membolehkan kite membezakan antara baik dan buruk..

sbb tulah perlunya ilmu tuk bantu kite jadi panduan hidup n dalam hidup org islam...xde lain patut jadi panduan.....hanya Al-quran....
ak pun xbaik gak...byk sgt ak wat silap....ak ckp ni..tuk nasihat diri sendiri jugak.....

nicholas berkata...

To love means that u are ready to bear a responsibility. If you could take up what it takes to love, then I am pretty sure u r in love. Be it a man or a woman.

Tanpa Nama berkata...

watever..

ajai22 berkata...

bg ak la kn..cinte ni universal..seseorg tu will love somebody bile mreke rase diri tu dhargai&dsyngi..sbenarnye mmg susah tuk wat org syg kt kite..mcm yg ak coment sblum ni,maknusie ni sggp mntransformasikn diri mreke semate2 tuk dptkn p'hatian org..sbb ape jd cmni..snang je tu..maknusie ni kn sukekn sesuatu yg canthek,perrrfect,snang kate ibarat superhuman la..serbe lengkap..pakej..rupe ade,prsonaliti mnarik,pndai b'gaul,trendy....
cube ko imagine,ade sorg mamat ni mmg ensem giler la,ko admire kt die since 1st year lg..ko pn jrg2 jumpe ngan die,just tsrempak tepi jln jer,ade la gak sembg ckit2..ape ko punye 1st impression kt die,kate org la kn,klu rupe tu dh cam model,gaye pn ade,ofkoz die punyer prsonalti ok..suddenly mase 3rd year ko dpt sbilik ngan die..xcited giler la tu..selame ko duk ngan die baru la ko tau prangai die yg sbenar..susah bgun pg,kuat kentut(bau xyah ckp la),katil ngan meje b'sepah,pengotor plak tu,suke wat bising,bodohsombong..huuu...kciannye..dh tntu org cmtu ko akn reject..sbb die x mmenuhi piawaian yg ko tetapkn kt die..haa..tu satu lg prob..knape kite ni suke sgt mnilai org laen whether mreke ni ssuai jd mmber kite@x..kawan je la(nobody perrfect lo)..b'balik pd soalan ko td..xslh tuk b'kawan@mncintai kaum sjenis ni..klu nk b'cinte tu boleh..biarlah mreke ni jd our closest best fren..tmpat nk ngadu,tmpat nk bhibur,ketawe,tmpat nk share problemo..tapi mase skang ni istilah cinte tu sndri dh d-wrongunderstood-kn..cinte=SEX..btul x..
klu ade sorg mamat tu muke die stakat rm20 sen je,tp die btul2 baek kt kite,caring,suke wat kite t'lupe kt prob sndiri,nk x ko declare kt org yg die tu spesel bf ko..huu..msti kene pikir 2 3 kali punyer..ye la..ko ade rupe(mahal tang hidung),die xde,so ko punyer instinct says dat mamat ni xstaraf ngan ko..ko rase ko layak & qualified tuk dpt mamat yg lg maccchoooo dr die..so ko jdkn die just as fren..bile ko meet mamat ensem,ko akn try tuk gode die,call die stp ari,konon ko caring la kt die,sume tu tuk ape..hehehe...sume tu just tuk lpaskn sperms ko..ehh bukan..just tuk lpaskn nfsu ko kt die tuk 1 mlm..@ 2mlm@stiap mlm kn (depends on ur batin energy)..haa tu lah mksud agung bg cinte..
so klu ko cintekn die just based on d xternal pakej,lupekn la..coz die xkn lame ngan ko..ko pn xkn lame ngan die bile ko dh bored dok bkepit ngan die..tp klu ko cintekn kn die based on d internal factors,keep it up bro..sbbnye kite sume tau...nowadays susah nk dpt mamat@minah pakej..klu dpt half of d pakej kire ok la tu..just make sure which pakej interested u more...
hhmmm..apekebende ak mrepek ni..tu je ak punyer opinion...

ajai22 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.